BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 1, 2010

~~andai saat kumiliki~~



Setiap saat aku terfikir
Bila masa berlalu aku teliti
Aku kian mengerti
Erti sebuah
Keikhalasan di hati
Kejujuran nurani
Kepuraan dalam diri
Dan
Keegoaan hati

Aku mengerti dan terus mengerti
Menilai jati diri
Mengenang masa yang berlalu pergi
Ahhhh….
Aku rasa
Masa singkat   menanti
Masa indah berlalu pergi
Masa duka kian hampiri
Masa duka tak pernah henti


Dunia
Kau membiarkan aku rebah disini
Kau biarkan aku terpulau dihari
Kau meninggalkan aku terpinggir dihati
Kehilangan ketulusan nurani
Cuba membalut  kelukaan sendiri

Aku
Cuba bangun dan berdiri
Cuba bangkit dan muhasabah hati
Cuba lalui liku yang menanti
Cuba tempuhi pasrah hidup insani

Pengakhiran
Aku cuba mencari makna hari
Aku cuba menghitung tingkah
Mencuba berdiri sendiri
Berjalan dan juga mendaki
Apatah lagi ku cuba menanti
Berharap masih ada hari
Kan tiba dalam hidup ini

0 comments: